ASSOCIACIÓ DE VEÏNS LA UNIÓ

Quins són els objectius de la nostra Associació?

Qui som i què fem?

Els estatuts de LA UNIÓ

Composició de la Junta Directiva

Programa d'activitats per l'any en curs

Altres serveis que ofereix LA UNIÓ

Activitats de l'Ateneu Familiar

Pàgina Web de l'Ateneu Santboià

Mostra de les catifes de flors de la Capvuitada

AMB LA COL·LABORACIÓ DE TOTS ELS NOSTRES ASSOCIATS:

Intentem convertir la nostra Associació en un centre d'assessorament per als problemes dels veïns. També volem organitzar, impulsar, o recolzar tot tipus d'activitats socioculturals en el barri per fomentar el civisme, la convivència, la cultura, etc.. I així anar millorant el nostre barri amb la intenció d'anar recuperant el benestar i el teixit social que històricament havia estat motor de l'associacionisme del nostre poble i de la comarca.

Volem lluitar contra la pobresa, la marginació, les exclusions i la manca o precarietat laboral d'un considerable nombre de ciutadans, nascuts, o vinguts al nostre poble des de qualsevol país del món. Problemes que constitueixen una ferida social que afecta sobretot als joves, a la gent gran, i de manera molt especial, a les dones.

Hem treballat i treballem, junt amb altres organitzacions, en lluites per al benefici de tot el poble i de la comarca en general. Coses com la Campanya de l'aigua, el transport, l'ensenyança, l'habitatge, la sanitat, l'urbanisme, el medi ambient, la circulació i la vialitat, els semàfors, la neteja, l'esport, la cultura, l'art, etc .

També fem i hem fet debats, prenent posicions enfrontades amb l'administració: per la recuperació de plaça de l'antic Mercat de Sant Josep en espai obert per al gaudi dels veïns; en la protesta contra el projecte de convertir un terreny públic amb una zona de negoci privat per l'oci nocturn (l"Oasis"); reivindiquem la recuperació dels ateneus i clamem, perquè es faci justícia en el tema de les irregularitats en la subhasta de l'Ateneu Santboià, i per obligar a què els voltors tornin el "seu botí" al poble.

Així mateix volem opinar, influir, i prendre posicions sobre qualsevol problema soci-polític que afecti al benestar i la bona convivència del barri i de tot el poble.

Reclamem la construcció d'un Palau Municipal d'Esports i unes instal·lacions esportives dignes per al nostre barri, que puguin ser obertes a tota la població. Insistim en què el nostre barri és el més mal dotat de tot Sant Boi en instal·lacions esportives obertes i tancades, i en la manca de llocs adients que permetin celebrar-hi esdeveniments culturals, concerts o altres actes massius.

Amb tota llibertat volem denunciar qualsevol classe de fets considerats erronis per als interessos socials del poble, i perjudicials per la nostra cultura i per la nostra història. Volem fer-ho des d'una posició de respecte a les persones que governen, però protestant amb total contundència contra els fets i contra les actuacions que les administracions públiques realitzin sense tenir en compte, a mitjà i llarg termini, els interessos generals dels ciutadans.

Insistim explicant, i continuarem fent-ho, què, donar facilitats, per part de l'administració, a les noves modes i a les noves tendències culturals per als joves, no vol dir, de cap manera, oblidar els costums i els gustos de la gent madura. És per això que, en aquest sentit, reivindiquem que es mesurin els pressupostos dedicats a les diverses festes que es fan en el nostre poble i que, així mateix, serveixin per desenvolupar proporcionalment actes per a tots els gustos i per a totes les edats. També per la gent gran.

A nivell general, i superant els nostres àmbits, també volem protestar i lluitar contra qualsevol tipus d'injustícia, i proclamem la nostra posició contra el racisme i la xenofòbia en defensa dels immigrants i dels seus drets de ciutadania i d'integració. Així mateix denunciem la fam en el món i als organismes internacionals responsables d'aquesta situació.

Altres activitats: Festa de l'Arbre, sortides culturals, excursions, Capvuitada, Tió de Nadal....

Integreu-vos al teixit associatiu del nostre poble!

Poseu el vostre gra de sorra per contribuir a reforçar el "caliu" social entre els veïns i les entitats de Sant Boi. Si ja formeu part d'algun grup o entitat, podeu participar conjuntament en la construcció de les Catifes Florals de la rambla, en la festa de la Capvuitada de la Festa Major.

Si encara no esteu integrats en cap associació procureu fer-ho. Tindreu més amics i entre tots ajudarem a augmentar el grau de participació i de convivència en el nostre poble. En qualsevol cas, si us agradaria col·laborar en aquesta Festa de les Catifes podeu posar-vos en contacte amb l'associació de veïns LA UNIÓ.

La Festa de les Catifes Florals vol ser una festa d'integració, de participació i de col·laboració entre totes les entitats i els ciutadans de Sant Boi. Només amb un gran i un únic protagonista: el teixit associatiu del nostre poble.

veinslaunio@yahoo.es

anterior-pàgina-següent